Innowacje pedagogiczne
Adresatami innowacji są klasy 7 i 8. Czas realizacji innowacji obejmuje cały rok szkolny do egzaminu ósmoklasisty.
Innowacja jest odpowiedzią na nowe trendy edukacyjne, potrzeby uczniów i oczekiwania rodziców. Jest to wyjście naprzeciw wymogom zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego oraz konieczność podnoszenia poziomu kompetencji językowych w zakresie komunikacji w języku angielskim. Główną przyczyną opracowania innowacji jest dążenie do uzyskania jak najlepszych wyników na egzaminie ósmoklasisty.
Ogólne założenia innowacji programowej to urozmaicenie lekcji poprzez modyfikacje programu nauczania - podział na konkretne umiejętności (czytanie, słuchanie, pisanie, gramatyka, mówienie) powtarzalne w cyklu, wprowadzenie autentycznych materiałów, praca projektowa oraz wprowadzenie lekcji odwróconej.
Innowacja metodyczna dotyczy zmian w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem, warsztatu pracy nauczyciela, prezentacji materiału, utrwalania słownictwa - instaling oraz sprawdzania wiadomości i umiejętności, sposobu sprawdzania efektywności nauczania oraz kontroli osiągnięć uczniów.
Jagoda Balińska - Czajka