Projekt: „Śladami Korczaka”
1. Zapoznanie się z postacią Janusza Korczaka, wiecznie żywym wzorem postawy nauczyciela – wychowawcy.
2. Zapoznanie się ze sposobami oddziaływania na dziecko przez Janusza Korczaka (bojował wytrwale o prawa dziecka, nie używając przemocy).
3. Kształtowanie umiejętności ofiarowywania siebie innym.
4. Kształtowanie umiejętności pomnażania sprawiedliwości społecznej i ducha tolerancji
wśród całej ludzkości.
5. Kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy ucznia.
Czas realizacji: 15.II.2012 r. - 15.V.2012 r.
Forma: praca w grupach 4-5 osobowych.
Zawartość raportu przekazana w formie pisemnej w zeszycie.
Kryteria oceny podczas realizacji projektu:
PORTFOLIO
- Opracowanie notatek na temat wykonanych prac na płycie CD lub papierze A4
- Jakość sporządzonych notatek.
- Rozmowa z nauczycielem na temat zawartości materiałów w portfolio.
ZAANGAŻOWANIE CZŁONKÓW ZESPOŁU W PRACĘ GRUPY.
- Jaki był udział w planowaniu pracy przez grupę?
- Czy z powierzonych mi zobowiązań w grupie wywiązałem się dobrze?
- Czy byłem zaangażowany w pracę grupy?
- Czy jesteś zadowolony z własnego wkładu w pracę grupy?
PREZENTACJA , PRODUKT KOŃCOWY PROJEKTU
- Logiczna konstrukcja notatek : wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
- Wystawa wykonanych prac w postaci plakatu.
- Rzeczowe przedstawianie zadania
- Prawidłowe i estetyczne wykonanie prac.
- Oryginalność pomysłów wykonanych prac.
- Zaangażowanie wszystkich członków grupy w prezentację.
- Przestrzeganie czasu.
- Komunikatywność.
- Zawartość informacji.
- Praktyczne wykorzystanie produktu - biuletyn do wglądu lub e-book na stronie internetowej
szkoły.
PRACA UCZNIÓW PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU
- Gromadzenie materiałów potrzebnych do wykonania zadań.
- Opracowywanie notatek z wykonanych prac w zeszycie np. 16 lub 32 kartkowym.
- Wykonywanie zadanych prac wynikających z zadań projektu.
- Pełnienie swoich ról w grupie jako lidera, sekretarza i korespondenta.
- Konsultowanie się z nauczycielem raz w tygodniu lub na dwa tygodnie m. in. przedstawianie
notatek w zeszycie.
Harmonogram działań i ich realizacja.
Opracowała: Nauczyciel bibliotekarz mgr Wiesława Malinowska.
Sprawozdanie z projektu pt.: „Śladami Janusza Korczaka” organizowanego
w bibliotece Szkoły Podstawowej im. C. K. Norwida w Dąbrówce.
Zdjęcia z kwesty uczniów klasy 4b podczas zebrania z rodzicami 28.03.2012 r
Uczniowie kl. IV B aktywnie włączyli się w realizację szkolnego projektu „ Śladami Janusza Korczaka”.
Oto sposoby realizacji naszych zadań:
• zebranie informacji dotyczących działalności literackiej, pedagogicznej i społecznej Korczaka,
• prezentacje multimedialne dotyczące tematu,
• klasowa „ Skrzynka dobrych uczynków”,
• organizacja kiermaszu wielkanocnego podczas zebrania z rodzicami 28.03.2012 r.
Na kiermaszu wystawiliśmy na sprzedaż wykonane przez siebie: karty świąteczne oraz palmy wielkanocne. Dziękujemy Szanownym Rodzicom za wsparcie i każdą , nawet symboliczną kwotę, przekazaną na nasz cel. Dzięki Państwa otwartości, mogliśmy w sposób symboliczny okazać naszą dziecięcą życzliwość i chęć pomocy innym – dzieciom zmagającym się z chorobą.
Małgorzata Michalik
wychowawca klasy 4b
Prezentacja o Korczaku